American Theatre o Biesach i Dziewczynkach

American Theatre o Biesach i Dziewczynkach

Po wizycie studyjnej w ramach Showcase Generation After 2 American Theatre Magazine publikuje recenzje: *Prezentując w Warszawie swoje nowe dzieła odważni, młodzi reżyserzy i reżyserki, stworzyli swoją własną, orzeźwiającą siłę teatralną konfrontując się z obecną władzą.* (...) *Żaden z artystów z Generation After 2 nie był bliższy społeczno-politycznym dylematom kraju niż 39-letnia Natalia Korczakowska, która w 2016 roku rozbiła szklany sufit, obejmując stanowisko dyrektor artystycznej prestiżowej STUDIO teatrgalerii, której siedziba (z marmurowymi kolumnami) znajduje się w symbolicznym dla Warszawy miejscu: na Placu Defilad. Korczakowska w głębokiej, kontrowersyjnej adaptacji powieści Dostojewskiego [**Biesy**](https://www.teatrstudio.pl/pl/spektakl/biesy) (bardziej znanej amerykańskim czytelnikom jako The Posssessed) od razu rysuje złowieszcze podobieństwa między rosyjską historią a gwałtownym zwrotem Polski w prawo. Przedstawienie otwiera ikoniczny obraz cara Mikołaja II i jego rodziny zamkniętych w plastikowym kubiku; pochłonięci przez chmurę gazu, jeden po drugim padają na podłogę. Voilá: Rewolucja, Holocaust, Aleppo.* (...) *Grupa mniejszych produkcji skupiła uwagę uczestników festiwalu na problemach społecznych takich jak stereotypy płciowe i niesprawiedliwość rasowa. Przedstawienie Dziewczynki w reżyserii Małgorzaty Wdowik, zagrane w białej przestrzeni górnej sceny STUDIO teatrgalerii przez improwizujący sekstet 8-15-latek (z początkowo śpiącą, dorosłą kobietą), bada stereotypy i uprzedzenia dotyczące dorastającego kobiecego ciała i przynosi odświeżający rezultat.* **Jim O’Quinn, *American Theatre Magazine* / 27.04.2018** czytaj oryginalny tekst **[tutaj](https://www.americantheatre.org/2018/04/27/poland-takes-a-right-turn-but-theatremakers-arent-taking-it-lying-down/)** / tłumaczenie tekstu [**tutaj**](https://www.teatrstudio.pl/storage/app/media/American%20Theatre%20Magazine_27.04.2018.pdf)
Aktualności: