Autorski spektakl Michała Borczucha inspirowany fragmentami komedii greckich Arystofanesa (Żaby, Chmury, Ptaki), powieścią Krzysztofa Niemczyka „Kurtyzana i pisklęta” oraz aktorskimi improwizacjami. Próba spojrzenia na nasze korzenie, na dziedzictwo greckie. Dwie kluczowe dla twórców idee to piękno i dobro rozumiane jako
Autorski spektakl Michała Borczucha inspirowany fragmentami komedii greckich Arystofanesa (Żaby, Chmury, Ptaki), powieścią Krzysztofa Niemczyka „Kurtyzana i pisklęta” oraz aktorskimi improwizacjami. Próba spojrzenia na nasze korzenie, na dziedzictwo greckie. Dwie kluczowe dla twórców idee to piękno i dobro rozumiane jako jedno słowo Kalokagathia. Słowo wyrażające koncepcję kompletnej osobowości człowieka, który rodzi się nieprzystosowany do życia i który, musi się nauczyć życia. Nieodłącznym elementem życia jest seksualność i intymność w relacji z drugim człowiekiem. Relacje te przedstawione są z perspektywy hetero- i homoseksualizmu. Przefiltrowany przez współczesną wrażliwość (klasyczne teksty zderzone z doświadczeniami własnymi aktorów i materiałami dokumentalnego researchu) obraz cywilizacji, seksualności i kultury antycznej.
NAGRODY:
11. Festiwal Boska Komedia 2018:
NAGRODA ZA NAJLEPSZĄ REŻYSERIĘ dla Michała Borczucha.
DRUGA NAGRODA AKTORSKA ZA NAJLEPSZĄ ROLĘ MĘSKĄ FESTIWALU dla Jana Sobolewskiego
XVII Festiwal Prapremier 2018
wyróżnienie dla Jana Sobolewskiego
PARTNER SPEKTAKLU
Dominika Biernat
Monika Obara
Marcin Pempuś
Halina Rasiakówna
Andrzej Szeremeta
Rob Wasiewicz
Ewelina Żak
Krzysztof Zarzecki
Jan Dravnel
Monika Niemczyk
Jan Sobolewski
Dominika Biernat
Monika Obara
Marcin Pempuś
Halina Rasiakówna
Andrzej Szeremeta
Rob Wasiewicz
Ewelina Żak
Krzysztof Zarzecki
Jan Dravnel
Monika Niemczyk
Jan Sobolewski
REŻYSERIA | Michał Borczuch |
TEKST I DRAMATURGIA | Tomasz Śpiewak |
MUZYKA | Bartosz Dziadosz |
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY | Dorota Nawrot |
REŻYSERIA ŚWIATŁA | Jacqueline Sobiszewski |
CHOREOGRAFIA | Paweł Sakowicz |
INSPICJENTKA | Maria Lejman-Kasz |
WIDEO | Wojciech Sobolewski |
KIEROWNIK PRODUKCJI | Justyna Pankiewicz |
ASYSTENCI REŻYSERA | Wojciech Sobolewski, Grzegorz Jaremko, Jan Jeliński, Adam Zduńczyk |
ASYSTENTKA KIEROWNIKA PRODUKCJI | Małgorzata Cichal |
(...) Borczuch wspaniale używa kampu do własnych celów, czasem jest to tak subtelne, że można się nabrać, czasem ostentacyjne, czasem klasyczne, a czasem jest wariacją na własny temat. Ramę tej grze z kampem wyznacza po pierwsze – homorzeczywistość, której koledzy heterycy jednak trochę się brzydzą; po drugie – homohistoria, z której poza Krzysztofem Niemczykiem i jego powieścią nie da się za wiele kampu wyciągnąć; po trzecie – autoteatr, czyli teatr osobistych wypowiedzi, a tym samym homodoświadczeń; po czwarte – alibi, w postaci kultury antycznej i jej homohedonizmu. Tylko niestety, jak już była mowa, jest 2018 i nie chodzi w tym wszystkim tylko o miły wieczór w teatrze dla dorosłych.
dwutygodnik.com