Wszystko jest wspomnieniem, nic nie umiera, bo nic nie ma, bądź spokojny, bądź spokojna, nic nie umiera, bo nic nie ma i wszystko jest.
We współczesnej, opustoszałej metropolii czasów pandemii, wzmaga poczucie lęku przed analogową samotnością w dobie cyfrowego życia. Przenosimy się do tej rzeczywistości za pomocą Pawła i jego reminiscencji. Główny bohater pracy Krzysztofa Grudzińskiego próbuje pożegnać się z niedawno zmarłą żoną Marią, szukając ukojenia przed ekranem telewizora i w tabletkach przepisanych przez lekarza. Jednak noce nie dają mu spokoju. Paweł wsiada w samochód i zabiera nas w deliryczną podróż po Warszawie, po miejscach związanych ze swoją miłością. Na portalu randkowym poznaje sobowtóra Marii. Wspomnienia oraz wyobrażenia zaczynają się zacierać, a ból po stracie przenika się z lękiem i niepokojem wobec przyszłości w coraz trudniejszym do życia świecie.
Umarłe miasto to narracyjne doświadczenie z elementami śpiewu, muzyki współczesnej i operowej , oparte o poetycki tekst libretta Ericha Wolfganga Korngolda o tym samym tytule. Oszczędna stylistyka wizualna nawiązuje do współczesnych form graficznych popularnych w internecie – vaporwave, gifów i estetyki niezależnych gier wideo. Całość zaprezentowana jest w formule trzech stopni swobody (3DOF), umożliwiających użytkownikowi interakcję z cyfrowym otoczeniem.
Krzysztof Grudziński – reżyser, scenarzysta, producent gier, filmów i teledysków ( bAranovski, Agim, Natalia Nykiel ) director of virtual production i narrative designer, wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Laureat programu 30 minut Studio Munka, producent fabularnego filmu Magdalena. Twórca i producent gier video Apocalipsis Harry at the end of the world, aida, This is the zodiac speaking, barnfinders VR, poopin. Laureat programu Kreatywna Europa. Zdobywca nominacji i nagród min. na festiwalach KTR, YACH, ARS iNDEPENDENT, Fryderyki, Cinemaforum, Pixel Heaven, Finalista konkursu Papaya Young Directors.
Reżyseria, scenariusz: Krzysztof Grudziński
Libretto /Adaptacja: Krzysztof Grudziński, Łukasz Orbitowski
Produkcja: Szkoła Filmowa w Łodzi / vnLab / VR/AR studio
Producenci zarządzający: Krzysztof Franek, Krzysztof Pijarski
Producenci kreatywni: Pola Borkiewicz, Jacek Nagłowski (Pracownia VR/AR vnLab)
Producent Wykonawczy: Krzysztof Grudziński, Jakub Kosma (VRAAR)
Kierownictwo Artystyczne: Krzysztof Grudziński
Muzyka: Agim Dzeljilji
Choreografia /Mockup: Ramona Nagabczyńska
Reżyseria ruchu /Mockup: Krzysztof Grudziński
Projekt interakcji: Krzysztof Grudziński
Programowanie: Jakub Kata, Michał Odziemczyk
3D: Wika Odziemczyk, Michał Witaszek
Głos / Lektor: Maciej Nawrocki
Oprawa techniczna: Jakub Kata
Tancerki / Tancerze: Ramona Nagabczyńska, Oskar Malinowski
Głosy: Katarzyna Piszek, Dominik Strycharski
Kierownicy Laboratorium Narracji Wizualnych vnLab: Krzysztof Franek, Krzysztof Pijarski
Kierownictwo Pracowni VR/AR vnLab: Pola Borkiewicz, Jacek Nagłowski
Koordynacja projektów artystyczno-badawczych Pracowni VR/AR vnLab: Magdalena Wołowska
Opieka organizacyjna vnLab: Katarzyna Boratyn
Obsługa administracyjna: Dorota Schreiber, Małgorzata Czarnecka, Magda Kowalska, Magdalena Wołowska
Obsługa księgowa: Iwona Kopeć, Agata Arabska, Elżbieta Cota, Aneta Kulińska, Monika Duraj, Dorota Czopczyńska, Magdalena Drzewiecka
Obsługa prawna: Monika Żelazowska, Monika Gromotowicz
Finanse publiczne: Maria Kowalska-Bieniek
Obsługa techniczna: Piotr Staruch
Finansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki na podstawie umowy nr 023/RID/2018/19 z dnia 18 stycznia 2019 w kwocie 11 865 100 zł, zawartej z PWSFTViT.