Zespół

Powrót

Natalia Korczakowska

DYREKTOR ARTYSTYCZNA

 

Studiowała na Wydziale Wiedzy o Teatrze i Reżyserii w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jej debiut reżyserski to Pensjonat Madryt według prozy Aglai Veteranyi w 2006. Asystowała u René Pollescha i Oskarasa Koršunovasa.

Korczakowska reżyseruje przedstawienia teatralne w Polsce od 2006 roku, w tym m.in. Elektrę – Lekcję Anatomii w teatrze im C.K. Norwida w Jeleniej Górze, adaptację sceniczną powieści Stanisława Lema Solaris dla TR Warszawa, sztukę G.E Lessing Natan mędrzec dla Teatru Narodowego w Warszawie i Dziady część III Adama Mickiewicza w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku, o których Małgorzata Piekutowa napisała: „Dziady III Korczakowskiej chciałoby się studiować, bo na to zasługują. I chciałoby się je studiować z egzemplarzem Mickiewicza w ręce, w kolejne wieczory. Ze świecą szukać tak przemyślanego, tak precyzyjnego i tak konsekwentnego przedstawienia”. W STUDIO teatrgalerii wyreżyserowała uznaną przez publiczność i krytykę adaptację Berlin Alexanderplatz Alfreda Döblina i Biesy Fiodora Dostojewskiego. J. O’quinn napisał: „Żaden z artystów z Generation After 2 nie był bliższy społeczno-politycznym dylematom kraju niż  Natalia Korczakowska. Przedstawienie otwiera ikoniczny obraz cara Mikołaja II i jego rodziny zamkniętych w plastikowym kubiku; pochłonięci przez chmurę gazu, jeden po drugim padają na podłogę. Voilá: Rewolucja, Holocaust, Aleppo.”

Jako reżyserka operowa Korczakowska zrealizowała: Jakoba Lenza Rihma i Halkę  Moniuszki pod batutą Marca Minkowskiego dla Opery Narodowej w Warszawie. Współpracowała z prestiżową orkiestrą Ensemble Modern nad El Cimarrón H. W. Henzego w hamburskim Thalia Theatre. Wyreżyserowała także Zagubioną autostradę Elfride Jelinek i Olgi Neuwirth na Międzynarodowym Festiwalu Filmowy Nowe Horyzonty we Wrocławiu, o której Katja Petrowskaja napisała w „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung”: „Narodowe Forum Muzyki stworzyło idealną scenę do odkrywania nierozwiązanych zagadek tego kultowego filmu. Reżyserka Natalia Korczakowska stworzyła z tej muzyki teatralny efekt stereo”. M. Kocur napisał: „Opera filmowa Zagubiona autostrada w inscenizacji Natalii Korczakowskiej to wyjątkowo udany przykład współczesnej sztuki krytycznej, odważnej i inteligentnej, świetnie zrealizowanej i mistrzowsko zagranej”.

W kwietniu 2016 roku Korczakowska została dyrektorką artystyczną Teatru Studio w Warszawie, którego nazwę – w ramach nawiązania do awangardowej tradycji miejsca w duchu Józefa Szajny i Jerzego Grzegorzewskiego – zmieniła na STUDIO teatrgalerię. STUDIO teatrgaleria jest jedną z najważniejszych, eksperymentalnych scen w Polsce.

 

KASA BILETOWA

 

Od 4 lipca przerwa wakacyjna, w tym okresie możliwy kontakt mejlowy na adres: bilety@teatrstudio.pl

 

3 sierpnia (wt):
czynna: 16.00-18.00

 

6, 7, 8  sierpnia (pt-nd)
czynna: 20.00-23.00

 

Od 16 sierpnia:
czynna: 11.00-19.00 (pn-pt)

 

+48 22 656 69 41
+48 22 656 69 42
bilety@teatrstudio.pl

Strona STUDIO teatrgalerii wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Wyrażam zgodę