Serce ze szkła. Musical zen

„Serce ze szkła. Musical zen” na motywach „Królowej Śniegu” Hansa Christiana Andersena i „Naku*wiam zen” Marii Peszek to spektakl muzyczny, w którym baśniowa rzeczywistość Andersena zderza się z konkretem realnych biografii dwojga uznanych artystów, ojca i córki – Jana Peszka i Marii Peszek.  Czy ja w ogóle jestem zdolny do miłości? – to pytanie, zadane kilka miesięcy po zawale przez Jana, staje się punktem zapalnym do przeprowadzania musicalowej anatomii serca, kochania i miłości. „Serce ze szkła. Musical zen” to nieobliczalna, rozwiązła i czuła medytacja pustki, ciała, miłości, polski kiedyś i dziś, świętych, puszczania bąków, beznadziei i śmierci w muzycznej aranżacji Andrzeja Smolika.  To wyprawa zespołów STUDIO i Teatru Słowackiego oraz Jana i Marii Peszków przez mroźne noce „zimy stulecia”, odległe bagniska, puste kościoły, ekstazy, kryzysy życiowe i twórcze, mrok zamku Zbójniczki i osiedla Teofilów oraz przez inne niegodziwe miejsca.

Zwyczajowa lektura „Królowej Śniegu” H. Ch. Andersena opiera się na odtwarzaniu sytemu etycznego, głęboko osadzonego w moralności chrześcijańskiej. W musicalu STUDIO i Teatru Słowackiego obecna w baśni krytyka intelektu, demonizowanie cielesności i seksualności czy cenzurowanie pragnienia rozpada się w spotkaniu z życiorysami Marii i Jana, którzy swoją siłę czerpią z chronicznej potrzeby zrozumienia poprzez proces ciągłego podważenia i kontestacji. W „Sercu ze szkła” – wraz ze zespołami obu teatrów, zadają oni pytania, na które mamy już gotowe odpowiedzi; zapuszczają się najgorsze rewiry, konfrontując nas z tym, co niewygodne, niechciane i obleśne; poszukują na nowo relacji z sobą i z innymi poza utartymi schematami „dobrej rodziny”; a przede wszystkim pozostają w stanie ciągłej nie-wiedzy i afirmacji życia „mimo wszystko”.

POSŁUCHAJCIE! ZACZYNAMY!
KIEDY DOJDZIEMY DO KOŃCA TEJ BAŚNI,
BĘDZIEMY WIEDZIELI WIĘCEJ NIŻ WIEMY TERAZ,
BO TA HISTORIA JEST BARDZO NIEGODZIWA.

Jan i Maria Peszek od lat związani są twórczo ze STUDIO. Marię Peszek warszawska widownia mogła poznać na początku jej kariery teatralnej na przełomie lat 90. i dwutysięcznych, kiedy na scenie STUDIO tworzyła rozpoznawalne i docenione przez krytykę role m.in. w spektaklach Grzegorzewskiego, Cieplaka i Brzozy. Jan Peszek współpracuje ze STUDIO od przeszło 40. lat, a ostatnim spektaklem, w którym można było zobaczyć go na tej scenie jest „Powrót Tamary” w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego.


Spektakl jest koprodukcją STUDIO i Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Premiera warszawska: 19 kwietnia 2024 na Dużej Scenie im. Józefa Szajny w STUDIO
Premiera krakowska: 21 września 2024 na Dużej Scenie Teatru im. Juliusza Słowackiego

Twórczynie i Twórcy

Libretto

Klaudia Hartung-Wójciak i Maria Peszek

Reżyseria, ruch sceniczny

Cezary Tomaszewski

Muzyka

Andrzej Smolik, Maria Peszek

Choreografia

Barbara Olech

kierownictwo muzyczne zespołu instrumentalnego

Jacek Kita

scenografia i kostiumy

Aleksandra Wasilkowska

przygotowanie wokalne

Anna Serafińska, Adam Rymarz (współpraca)

reżyseria świateł

Jędrzej Jęcikowski

Tancerze

Norbert Bajan, Darek Kowalewski

Zespół instrumentalny w składzie

Jacek Kita, Piotr Wróbel, Jakub Szydło

kierowniczka produkcji

Monika Balińska

asystentka kierowniczki produkcji

Julia Tyjewska

Inspicjentka

Patrycja Węglarz

 

KASA BILETOWA

 

 

pn-pt czynna na godzinę przed spektaklem oraz
dyżur telefoniczny w godz: 12.00–18.00

 

sb-nd czynna w godz: 14.00–19.00
oraz na godzinę przed spektaklem

 

Bilety na spektakle → dostępne online bez dodatkowych prowizji.

 

+48 505 106 891
bilety@teatrstudio.pl

 

 

 

WJAZD / PARKING

ograniczenia w związku z budową MSN

 

 

STUDIO teatrgaleria

Pl. Defilad 1
Pałac Kultury i Nauki
00-901 Warszawa

Organizatorem Teatru jest m. st. Warszawa.

Strona STUDIO teatrgalerii wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Wyrażam zgodę