Sezon The Met: 2022/2023

Sprzedaż karnetów i biletów sezonu 2022/2023

Aktualności

Powrót
Sondra Radvanovsky jako Medea / fot. Paola Kudacki (Met Opera)

Nowy sezon pokazów z cyklu The Met: Live in HD 2022–23 został ogłoszony, to już 12. sezon transmisji w Studio. Przed nami dziesięć zachwycających transmisji z nowojorskiej sceny Met. Poniżej znajdziecie Państwo informacje o produkcjach tego sezonu oraz o sprzedaży karnetów i biletów w Studio.

Sezon zawierać będzie trzy premierowe tytuły: The Hours Kevina Putsa, Medeę Cherubiniego, Championa Terence’a Blancharda oraz cztery nowe produkcje.

Podziwiać będziemy plejadę operowych gwiazd, w tym: Piotra Beczałę, Lisę Davidsen, Joyce DiDonato, Renée Fleming, Ryana Speedo Greena, Kelli O’Harę, Ailyn Pérez, Nadine Sierrę, Russella Thomasa, Michaela Volle’a, Sonyę Yonchevę i wielu innych.

Szesnasty sezon nagradzanych pokazów z cyklu The Met: Live in HD rozpocznie się 22 października transmisją Medei Cherubiniego z Sondrą Radvanovsky w roli tytułowej.
W nadchodzącym sezonie odbędzie się ponadto światowa premiera Godzin Kevina Putsa w gwiazdorskiej obsadzie. Zobaczymy i usłyszymy sopranistkę Renée Fleming, mezzosopranistkę Joyce DiDonato oraz sopranistkę Kelli O’Harę. Po zeszłorocznym sukcesie Fire in My Bones (W moich kościach ogień), Terence Blanchard powraca do Met z nowym premierowym tytułem. Czempion to przeniesiona na deski opery historia życia boksera Emile’a Griffitha. W obu przypadkach mistrzowską orkiestrę Met poprowadzi niezastąpiony dyrektor muzyczny tej opery Yannick Nézet-Séguin.

W repertuarze nowego sezonu znajdują się także cztery nowe produkcje. W Lohengrinie Wagnera wystąpi nasz rodak, uwielbiany przez melomanów, tenor Piotr Beczała. Artystę podziwiać będziemy również w Fedorze Giordana. W tytułowej roli wystąpi sopranistka Sonya Yoncheva. Ponadto Met zaprezentuje dwie nowe inscenizacje oper Mozarta: Don Giovanniego (reżyseruje Ivo van Hove) i nową produkcję Simona McBurney’a – Czarodziejski flet, w której nacisk położono na interakcję orkiestry z obsadą. W przypadku dwóch ostatnich, mozartowskich tytułów, dyrygować będzie Nathalie Stutzmann. Widownia cyklu Met: Live in HD obejrzy również Traviatę, słynną produkcję Michaela Mayera, z sopranistką Nadine Sierrą w roli Violetty. Przed nami także powrót dwóch produkcji Roberta Carsena: Falstaffa Verdiego z barytonem Michaelem Vollem w roli głównej oraz Kawalera z różą Straussa, w której zachwycą nas m.in. sopranistka Lise Davidsen i mezzosopranistka Isabel Leonard.

Nadchodzący sezon rozpoczynamy w pełni sił. Przed nami większa ilość nowych produkcji i więcej premier Met niż w poprzednich latach, po doświadczeniu dwóch lat pandemii wiemy, że przyszłość zarówno Met, jak i opery, polega na bezustannym dążeniu do coraz wyższego artystycznego poziomu. Oto nasza droga rozwoju.
mówi Dyrektor Generalny Met, Peter Gelb.

 

KARNETY

W sprzedaży dostępne karnety całego sezonu → KUP KARNET
Karnety dostępne do 22 października 2022,  na transmisje dostępne bilety indywidualne.

 

BILETY INDYWIDUALNE

Sprzedaż biletów indywidualnych w kasie biletowej i on-line.
(linki do biletów dostępne poniżej przy tytułach spektakli oraz w repertuarze w terminach transmisji).

CENY
Karnet sezonu 2022/2023 w cenie 600 zł (60 zł x 10 transmisji)
Bilety indywidualne 100 zł / 60 zł wejściówki na miejsca siedzące.


 

The Met: Live in HD 2022–2023

 

Luigi Cherubini

Medea

PREMIERA MET
Data transmisji: 22 października 2022
Reżyseria: David McVicar
Scenografia: David McVicar
Kostiumy: Doey Lüthi
Światło: Paule Constable
Projekcje: S. Katy Tucker
Reżyser ruchu scenicznego: Jo Meredith
Carlo Rizzi (dyrygent); Sondra Radvanovsky (Medea), Janai Brugger (Glauce), Ekaterina Gubanova (Neris), Matthew Polenzani (Jazon), Michele Pertusi (Kreon)

Sondra Radvanovsky, mająca w swym dorobku najbardziej wymagające partie sopranowe, powraca na scenę Met w roli mitologicznej czarodziejki, która nie cofnie się przed niczym w dążeniu do zemsty. Sopranistce partnerować będzie tenor Matthew Polenzani, w roli męża tytułowej bohaterki, Jazona. W tej premierowej dla Met inscenizacji opery Cherubiniego wystąpią również: Janai Brugge, jako rywalka Medei, Glauce; bas Michele Pertusi w roli jej ojca, Kreonta, władcy Koryntu, a także mezzosopranistka Ekaterina Gubanova jak powiernica Medei, Neris.

Giuseppe Verdi

La Traviata

WZNOWIENIE
Data transmisji: 5 listopada 2022
Reżyseria: Michael Mayer
Scenografia: Christine Jones
Kostiumy: Susan Hilferty
Światło: Kevin Adams
Choreografia: Lorin Latarro
Daniele Callegari (dyrygent); Nadine Sierra (Violetta Valéry), Stephen Costello (Alfredo Germont), Luca Salsi (Giorgio Germont)
Sopranistka Nadine Sierra wystąpi w roli pełnej poświęcenia kurtyzany Violetty, jednej z największych operowych bohaterek, w tej ekscytującej inscenizacji uwielbianej opery Verdiego w reżyserii Michaela Mayera. Partnerować będzie jej tenor Stephan Costello jako egocentryczny kochanek, Alfredo, oraz baryton Luca Salsi jako jego surowy ojciec. Orkiestrę Met poprowadzi Maestro Daniele Callegari.

Kevin Puts

The Hours (Godziny)

PREMIERA ŚWIATOWA
Data transmisji: 10 grudnia 2022
Libretto: Greg Pierce
Reżyseria: Phelim McDermott
Scenografia i kostiumy: Tom Pye
Światło: Bruno Poet
Projekcje: Finn Ross
Choreografia: Annie-B Parson
Dramaturg: Paul Cremo

Yannick Nézet-Séguin (dyrygent); Renée Fleming (Clarissa Vaughan), Kelli O’Hara (Laura Brown), Joyce DiDonato (Virginia Woolf), Sean Panikkar (Leonard Woolf), William Burden (Louis), Kyle Ketelsen (Richard), Brandon Cedel (Dan Brown)
Światowa premiera Godzin Kevina Putsa, operowej adaptacji uznanej powieści Michaela Cunninghama, która posłużyła również jako inspiracja dla nagrodzonego Oscarem filmu, trafi do kin już w grudniu. Do sopranistki Renée Fleming, której powrotu na scenę Met wyczekują widzowie na całym świecie, dołączą sopranistka Kelli O’Hara i mezzosopranistka Joyce DiDonato. Trzy wielkie śpiewaczki połączą siły, by ukazać życiorysy trzech kobiet z różnych epok, zmagających się ze swoimi wewnętrznymi demonami i ograniczeniami narzucanymi im przez społeczeństwo. Spektakl reżyseruje Phelim McDermott, odpowiedzialny m.in. za cenioną inscenizację Achnatona Philipa Glassa. Orkiestrę poprowadzi dyrektor muzyczny Met Yannick Nézet-Séguin.

Umberto Giordano

Fedora

NOWA PRODUKCJA
Data transmisji: 14 stycznia 2023 → BILETY
Reżyseria: David McVicar
Scenografia: Charles Edwards
Kostiumy: Brigitte Reiffenstuel
Światło: Adam Silverman

Marco Armiliato (dyrygent); Sonya Yoncheva (Księżna Fedora Romazow), Rosa Feola (Hrabina Olga Sukarew), Piotr Beczała (Hrabia Loris Ipanow), Artur Ruciński (zmiana obsadowa 12.2022): Lucas Meachem (De Siriex)

Fedora, porywający dramat Giordana, powraca do Met po 25 latach, z Sonyą Yonchevą w tytułowej roli dziewiętnastowiecznej księżniczki, która zakochuje się w mordercy swojego narzeczonego. W roli zbrodniarza, Lorisa Ipanowa, wystąpi tenor Piotr Beczała. Zobaczymy także sopranistkę Rosę Feolę w roli hrabiny Olgi, powiernicy Fedory oraz Lucasa Meachema jako dyplomatę De Siriexa. Atutem inscenizacji jest wyjątkowa scenografia, która ukaże m.in. pałac w Petersburgu, modny paryski salon i willę w szwajcarskich Alpach. Spektakl reżyseruje David McVicar. Orkiestrę Met poprowadzi Marco Armiliato.

Richard Wagner

Lohengrin

NOWA PRODUKCJA
Data transmisji: 18 marca 2023 → BILETY
Reżyseria: François Girard
Scenografia i kostiumy: Tim Yip
Światło: David Finn
Projekcje: Peter Flaherty

Yannick Nézet-Séguin (dyrygent); Tamara Wilson (Elza z Brabancji), Christine Goerke (Ortruda), Piotr Beczała (Lohengrin), Evgeny Nikitin (Fryderyk von Telramund), Brian Mulligan (Herold), Günther Groissböck (Henryk Ptasznik)
Lohengrin Wagnera powraca do Met po 17 latach, w nowej, klimatycznej inscenizacji François Girarda. Yannick Nézet-Séguin poprowadzi orkiestrę, obsadzie zaś przewodniczyć będzie tenor Piotr Beczała w tytułowej roli tajemniczego rycerza. Sopranistka Tamara Wilson zaśpiewa partię Elzy, księżnej niesłusznie oskarżonej o zamordowanie własnego brata, w roli przebiegłej czarownicy Ortrudy wystąpi zaś sopranistka Christine Goerke. Na scenie partnerować będą im bas-baryton Evgeny Nikitin, jako żądny władzy mąż Ortrudy, Talramund, a także bas Günther Groissböck jako król Henryk Ptasznik.

Giuseppe Verdi

Falstaff

WZNOWIENIE
Data transmisji: 1 kwietnia 2023 → BILETY
Reżyseria: Robert Carsen
Scenografia: Paul Steinberg
Kostiumy: Brigitte Reiffenstuel
Światło: Robert Carsen i Peter Van Praet
Choreografia: Philippe Giraudeau

Daniele Rustioni (dyrygent); Hera Hyesang Park (Nannetta), Ailyn Pérez (Alice Ford), Marie-Nicole Lemieux (Pani Quickly), Jennifer Johnson Cano (Meg Page), Bogdan Volkov (Fenton), Michael Volle (Falstaff), Christopher Maltman (Ford)
„Falstaff” to komediowa opera Verdiego oparta na dwóch dziełach Szekspira – Wesołych kumoszkach z Windsoru i Henryku IV. W inscenizacji Roberta Carsona wystąpi plejada gwiazd operowej sceny, z Michaelem Vollem w roli tytułowej na czele. To pierwszy występ tego barytona w operze Verdiego na scenie Met. W trzy sprytne kobiety dręczące Falstaffa wcielą się: sopranistka Ailyn Pérez jako Alice Ford, sopranistka Jennifer Johnson Cano jako Meg Page i mezzosopranistka Marie-Nicole Lemieux jako Pani Quickly, zaś w roli młodej pary, Nannetty i Fentona, ujrzymy sopranistkę Herę Hyesang Park i tenora Bogdana Volkova. Orkiestrę Met poprowadzi Maestro Daniele Rustioni.

Richard Strauss

Der Rosenkavalier (Kawaler z różą)

WZNOWIENIE
Data transmisji: 15 kwietnia 2023 → BILETY
Reżyseria: Robert Carsen
Scenografia: Paul Steinberg
Kostiumy: Brigitte Reiffenstuel
Światło: Robert Carsen i Peter Van Praet
Choreografia: Philippe Giraudeau
Simone Young (dyrygentka); Lise Davidsen (Marszałkowa Księżna Werdenberg), Isabel Leonard (Oktawian), Erin Morley (Zofia), Katharine Goeldner (Annina), René Barbera (Śpiewak), Thomas Ebenstein (Valzacchi), Markus Brück (Pan von Faninal), Günther Groissböck (Baron Ochs)

Trzy gwiazdy operowej sceny w trzech głównych rolach w inscenizacji komedii Straussa. Sopranistka Lise Davidsen zadebiutuje na scenie Met w roli Marszałkowej, zaś mezzosopranistka Isabel Leonard – w roli Oktawiana. Partnerować będzie im sopranistka Erin Morley w roli Zofii. Bas Günther Groissböck powróci do Met jako Baron Ochs. Na scenie zobaczymy również Markusa Brücka w roli ojca Zofii, Pana von Faninala. Orkiestrę poprowadzi Simone Young. Reżyseruje Robert Carsen.

Terence Blanchard

Champion (Czempion)

PREMIERA MET
Data transmisji: 29 kwietnia 2023 → BILETY
Libretto: Michael Cristofer
Reżyseria: James Robinson
Scenografia: Allen Moyer
Kostiumy: Paul Tazewell
Światło: Donald Holder
Projekcje: Greg Emetaz
Choreografia: Camille A. Brown

Yannick Nézet-Séguin (dyrygent); Latonia Moore (Emelda Griffith), Stephanie Blythe (Kathy Hagan), Ryan Speedo Green (młody Emile Griffith), Eric Owens (Emile Griffith)
Sześciokrotny laureat nagrody Grammy, kompozytor Terence Blanchard, powraca do Met po zeszłorocznym sukcesie jego debiutanckiej opery Fire Shut Up in my Bones (W moich kościach ogień). Bas-baryton Ryan Speedo Green wciela się w młodego boksera Emile’a Griffitha, który pnie się po szczeblach sportowej kariery, zaś bas-baryton Eric Owens pojawi się na scenie jako starsza wersja bohatera, prześladowana przez wydarzenia z przeszłości. Dwóm śpiewakom partnerować będą sopranistka Latonia Moore jako Emelda Griffith, w roli matki Griffitha, skłóconej z synem, oraz mezzosopranistka Stephanie Blythe, jako właścicielka baru Kathy Hagan. Operę Blancharda dyrygować będzie dyrektor muzyczny Met Yannick Nézet-Séguin. Za reżyserię odpowiada James Robinson, znany z uwielbianych przez widzów Porgy i Bess oraz Fire Shut Up in My Bones. Choreografię stworzy Camille A. Brown, również pracująca wcześniej przy tych produkcjach.

Amadeus Mozart

Don Giovanni

NOWA PRODUKCJA
Data transmisji: 20 maja 2023 → BILETY
Reżyseria: Ivo van Hove
Scenografia i światło: Jan Versweyveld
Kostiumy: An D’Huys
Projekcje: Christopher Ash
Choreografia: Sara Erde

Nathalie Stutzmann (dyrygentka); Federica Lombardi (Donna Anna), Ana María Martínez (Donna Elvira), Ying Fang (Zerlina), Ben Bliss (Don Ottavio), Peter Mattei (Don Giovanni), Adam Plachetka (Leporello), Alfred Walker (Masetto), Alexander Tsymbalyuk (Komandor)
Laureat nagrody Tony, reżyser Ivo van Hove debiutuje w Met nową inscenizacją tragikomedii Mozarta. Don Giovanni to opowieść o oszustwie i potępieniu, która rozgrywa się w abstrakcyjnym krajobrazie architektonicznym oddającym mroczne strony historii i jej bohaterów. Jest to również debiut dyrygentki Nathalie Stutzmann w Met. Gwiazdorską obsadę poprowadzi baryton Peter Mattei jako charyzmatyczny Don Giovanni. Partnerować będą mu bas-baryton Adam Plachetka jako Leporello, a także sopranistki: Federica Lombardi, Ana María Martínez i Ying Fan, jako miłosne podboje Don Giovanniego — Donna Anna, Donna Elvira i Zerlina. Na scenie zobaczymy też tenora Bena Blissa w roli Don Ottavia.

Amadeus Mozart

Die Zauberflöte (Czarodziejski flet)

NOWA PRODUKCJA
Data transmisji: 3 czerwca 2023 → BILETY
Reżyseria i choreografia: Simon McBurney
Scenografia: Michael Levine
Kostiumy: Nicky Gillibrand
Światło: Jean Kalman
Projekcje: Finn Ross
Dźwięk: Gareth Fry

Nathalie Stutzmann (dyrygentka); Erin Morley (Pamina), Kathryn Lewek (Królowa Nocy), Lawrence Brownlee (Tamino), Thomas Oliemans (Papageno), Alan Held (Mówca), Stephen Milling (Sarastro), Brenton Ryan (Monostatos)
Nathalie Stutzmann poprowadzi orkiestrę Met po raz drugi w tym sezonie w tej nowej inscenizacji Czarodziejskiego fletu Mozarta, którą reżyseruje debiutujący w nowojorskiej Met, Simon McBurney. Produkcja wzbogacona zostanie o efekty dźwiękowe, projekcje wideo i akrobacje, idealnie komponujące się z charakterem i przesłaniem mozartowskiej baśni. W znakomitej obsadzie znaleźli się m.in. sopranistka Erin Morley jako Pamina, tenor Lawrence Brownlee jako Tamino, baryton Thomas Oliemans, debiutujący w Met jako Papageno, sopranistka Kathryn Lewek jako Królowa Nocy i bas Stephen Milling jako Sarastro.

 


O cyklu pokazów The Met: Live in HD

Od 2006 roku, dzięki transmisjom spektakli w jakości HD & DD Surround, w których nowojorska Met jest pionierem, ponad 25 milionów widzów obejrzało na żywo ponad 130 przedstawień – od klasyki po dzieła współczesne. Realizatorzy transmisji tradycyjnie już zadbają o dodatkowe atrakcje: wywiady z artystami, wizyty za kulisami, w pracowniach teatralnych czy na próbach do kolejnych spektakli. Pomysłodawcą i głównym producentem cyklu jest Peter Gelb, dyrektor generalny Met. W Polsce spektakle transmitowane są z polskimi napisami.

Cykl The Met: Live in HD jest realizowany dzięki szczodremu finansowemu wsparciu jego fundatora, czyli Neubauer Family Foundation.
Cyfrowe wsparcie cyklu The Met: Live in HD zapewnia Bloomberg Philanthropies.
Cykl The Met: Live in HD jest wspierany przez Rolex.
Transmisje w technologii HD są wspierane przez Toll Brothers, America’s luxury homebuilder®.
Dystrybucja w Polsce:  nazywowkinach.pl

 

 

 

KASA BILETOWA

w tygodniu: poniedziałek—piątek
czynna na godzinę przed spektaklem

 

w weekend: sobota—niedziela
czynna w godzinach 14.00–19.00
lub do rozpoczęcia spektaklu/wydarzenia

 

UWAGA: w dniach 29 marca – 1 kwietnia kasa będzie nieczynna.

 

DYŻUR TELEFONICZNY

w tygodniu: poniedziałek—piątek
w godzinach  12.00–18.00

 

telefon: +48 505 106 891
email: bilety@teatrstudio.pl

 

UWAGA: w dniach 29 marca – 1 kwietnia brak dyżuru telefonicznego.

 

BILETY ONLINE

Bilety na spektakle → dostępne online bez dodatkowych prowizji.

 

 

 

WJAZD / PARKING

ograniczenia w związku z budową MSN

 

 

STUDIO teatrgaleria

Pl. Defilad 1
Pałac Kultury i Nauki
00-901 Warszawa

Organizatorem Teatru jest m. st. Warszawa.

Strona STUDIO teatrgalerii wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Wyrażam zgodę