Prace Teresy Pągowskiej, Jerzego „Jurry” Ryszarda Zielińskiego oraz Krzysztofa Wachowiaka z Kolekcji Galerii Studio na wystawie „Niech nas widzą!” w Zamku Królewskim w Warszawie
Obrazy Marcella Bacciarellego i Bartłomieja Strobla obokporcelanowych figurek, ceremonialnych mieczy, pasów kontuszowych, strojów haute couture Yves’a Saint Laurenta i tęczowych kostiumów Thierry’ego Muglera – najnowsza wystawa w Zamku Królewskim w Warszawie przypomina, że historia ubioru to historia kultury i dzieje tego, jak chcemy być widziani. Na ekspozycji zgromadzono około 250 różnorodnych obiektów z różnych epok – od XVI stulecia po współczesność. Są wśród nich cenne dzieła wypożyczone z muzeów krajowych i zagranicznych, w tym paryskiego Luwru, Muzeum Historii Sztuki w Wiedniu czy Galerii Obrazów Starych Mistrzów w Dreźnie, a także ze zbiorów prywatnych.
Punktem wyjścia narracji wystawy jest kolekcja Zamku Królewskiego. W kolejnych częściach odwołuje się do figur władcy, rycerza, myśliwego, Diany, Flory, filozofa, kostiumu orientalnego i kobiecej atrakcyjności, odsłaniając bogactwo znaczeń zawarte w ubiorach na przestrzeni wieków. Sztuka, rzemiosło i moda spotykają się w jednej opowieści – nie jako ilustracje, ale równorzędne głosy.
Więcej informacji na stronie Zamku Królewskiego w Warszawie.
Na wystawie znajdują się następujące prace z Kolekcji Galerii Studio:
- Teresa Pągowska, „Czerwona pończocha”, 1970, olej na płótnie, 162 x 143 cm;
- Jerzy Ryszard Zieliński (Jurry), „Rycerz obojętny”, 1971, olej na płótnie, 200 x 150 cm;
- Krzysztof Wachowiak, bez tytułu, 1978, olej na płótnie, 60 x 80 cm.
Tekst o wystawie oraz zdjęcia ekspozycji dzięki uprzejmości organizatorów.




