Możliwy zakup biletów całodniowych na 15.10.2022 → TUTAJ
Począwszy od 1895 roku, Jezioro łabędzie jest pomnikiem klasyki baletowej, silnie obciążonym politycznym dziedzictwem. W świetle inwazji Rosji na Ukrainę zadajemy pytanie: jak dziś mówić o rosyjskim balecie klasycznym?
W geście protestu Dukhovnaya zrezygnowała ze stworzenia choreografii Jeziora łabędziego na zamówienie moskiewskiego Muzeum Sztuki Współczesnej na rzecz autorskiej, krytycznej wersji klasycznego baletu. We współpracy z Antonem Svetlichnym, autorem kompozycji elektronicznej z wykorzystaniem fragmentów oryginalnej partytury, Dukhovnaya proponuje autorską, nowoczesną i krytyczną wersję Jeziora łabędziego, w której cały corps de ballet to jeden wykonawca: ona.
Choreografia: Olga Dukhovnaya
Na podstawie swobodnej interpretacji baletu Piotra Czajkowskiego/
Partytura choreograficzna: Olga Dukhovnaya i Alexis Hedouin
Dźwięk: Anton Svetlichny
Oświetlenie i kostiumy: Guillaume Jouin i Marion Regnier
Konsultacja : François Maurisse
Kierownictwo sceny: François Aubry, Felix Löhmann
Kierowniczka produkcji: Amélie-Anne Chapelain
Zdjęcia: Doriane Rio
Produkcja: C.A.M.P.
Koprodukcja: Le Quartz – Scène Nationale de Brest; Au bout du plongeoir & la Coopération Nantes-Rennes-Brest-Rouen – Itinéraires d’artiste(s). Przy wsparciu Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis oraz DRAC Bretagne.
Pokaz spektaklu w ramach Festiwalu Ciało/Umysł jest możliwy dzięki wsparciu Instytutu Francuskiego w Warszawie./ Presentation of the performance during the Festival Ciało/Umysł is made possible due to the suport of the Institut Français in Warsaw.
Premiera: 08.07.2022