Magiczna rana

  • czas trwania

    -

  • przerwa

    -

  • scena

    Duża im. Józefa Szajny

  • bilety

    15-130 ZŁ

  • WEJŚCIÓWKI

    50 ZŁ

  • PREMIERA

    19.12.2025

  • DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

    2. piętro, winda, miejsce dla wózków

W „Magicznej ranie” Masłowska za pomocą luźno powiązanych historii odmalowuje losy kilkorga bohaterów, w większości pozwalając im wypowiadać się z perspektywy pierwszoosobowej, własnej, jednostkowej, ale nie do końca niezależnej od środowiska, w jakim znajdują się bohaterowie. Wspólnotą tych wypowiedzi autorka ustanawia Warszawę – archetypowe megapolis, gdzie na jednej ulicy przecinają się drogi różnorodnych aktorów życia, pochodzących z pozornie odmiennych światów.

Przyjmują maski, kulturowo określone pozy, języki i nowomowy, odgrywając swój własny dramat w ramach politycznej współobecności. Jej bohaterowie szukają rozwiązania niewypowiedzianych głośno, a często także nieuświadomionych dylematów etycznych, tworzących labirynt postnowoczesnej, kapitalistycznej rzeczywistości. Rzeczywistości, która nie wywiązała się ze złożonej im obietnicy ostatecznego spełnienia, w zamian oferując jedynie ból i rozczarowanie.

Skupienie na dramatach jednostek, żywy i bezkompromisowy język, precyzyjna diagnoza teatralizacji ról społecznych i narracja, prowadzona z perspektywy pierwszoosobowej – to wszystko czyni „Magiczną ranę” tekstem szczególnie interesującym z perspektywy sztuki teatru. Siła tego ostatniego zasadza się przecież na empatii, będącej emergentną jakością, powstającą wyłącznie na płaszczyźnie spotkania. Żywe i przekonujące kreacje językowe Masłowskiej stanowią do niego doskonały pretekst, a ich odmienne perspektywy – na drodze kontrprzykładu – nienachalnie podsuwają szansę uleczenia problemów naszej koegzystencji.

Radosław B. Maciąg, laureat ostatniej edycji Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej za dramat „Tęskniąc za domem” udowadnia, że psychologizm zręcznie uzupełniany społecznym komentarzem, jest niezwykle silną i dojmującą drogą dla teatru podążającego za współczesnością.

Twórczynie i twórcy

Autorka tekstu

Dorota Masłowska

Reżyseria

Radosław Maciąg

adaptacja

Radosław Maciąg, Konrad Hetel

konsultacja dramaturgiczna

Konrad Hetel

muzyka

Przemysław Kunda

scenografia

Łukasz Misztal

kostiumy

Patrycja Fitzet

światło i live video

Robert Mleczko

multimedia

Natan Berkowicz

kierowniczka produkcji

Ewa Grzebyk

inspicjentka

Zuzanna Prusińska

 

KASA BILETOWA

 

W dniu 1 listopada kasa nieczynna.

 

w tygodniu: poniedziałek—piątek
czynna na godzinę przed spektaklem
dyżur telefoniczny w godzinach 12.00–18.00

 

w weekendy: sobota—niedziela
czynna w godzinach 14.00–19.00
oraz na godzinę przed spektaklem

 

 

KONTAKT

dyżur telefoniczny: +48 505 106 891
email: bilety@teatrstudio.pl

 

BILETY ONLINE

Bilety na spektakle → dostępne online bez dodatkowych prowizji.

 

GALERIA STUDIO

w trakcie trwania wystaw czynna:
wtorek – niedziela 12:00 – 19:00

Zmienione godziny otwarcia galerii:
1, 2 listopada – galeria zamknięta
16 listopada – 12:00-16:50, potem 18:00-19:00

 

PARKING MIEJSKI

Opłata za postój w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie pobierana jest w dni robocze od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni: 2 maja, 24 i 31 grudnia, w godzinach 8:00-20:00.

→ więcej ZDM Warszawa

 

PARKING PKIN

OPŁATY

Do 15 min.: bezpłatnie
Do 30 min.: 6 zł
Każda rozpoczęta godzina: 8 zł

Informacje praktyczne, wjazdy, liczba miejsc, aktualne ograniczenia i wyłączenia w parkowaniu na stronie PKiN poniżej:

więcej PARKING PKiN

 

SEKRETARIAT

pn-pt: 8:00 – 16:00

+48 22 620 47 70
sekretariat@teatrstudio.pl

 

 

STUDIO teatrgaleria

Pl. Defilad 1
Pałac Kultury i Nauki
00-901 Warszawa

Organizatorem Teatru jest m. st. Warszawa.