POSTAPOCALYPSE NOW!
Obezwładniająca, przekraczająca wszelkie granice gatunkowe Trylogia klimatyczna Thomasa Köcka to złowieszczy potop rzeczy, który niesie za sobą wyrzucone na brzeg skrawki sensów, fragmenty obrazów, zdegradowane biografie, losy ofiar, wyświechtane pojęcia i definicje.
Raj. Potop na podstawie pierwszej części Trylogii to przypowieść o wyzysku ludzi i planety. W kameralnym spektaklu przesuwamy się po dwóch liniach akcji, śledzimy finansowy upadek rodziny okresu transformacji, skupiony wokół losów tancerki pracującej na śmieciówkach, oraz jej ojca, bankrutującego właściciela warsztatu samochodowego. Następnie przenosimy się w XIX wiek – do Manaus w Brazylii, w sam środek mrocznych czasów boomu kauczukowego. Poznajemy baronów gumowych, którzy prawo do istnienia natury przeciwstawiają naturalnym prawom rynku. Walczy z nimi architekt Felix Nachtigal, który w dżungli ma zbudować operę. Niełatwo jednak u Köcka odróżnić fakt od fake’u. Wprawdzie kolonizatorzy noszą szykowny tweed, ale jednocześnie robią sobie późnokapitalistyczne selfie.
W Raju. Potopie jesteśmy świadkami gorzkiego końca rodziny nuklearnej oraz porażki idealisty Nachtigala. Wszyscy są tutaj ofiarami, to jedynie pionki w sztuce o katastrofie ekonomicznej i ekologicznej, której prawdziwym bohaterem jest niewidzialna ręka rynku.
Replika „The Knotted Gun” wykonana za zgodą Fundacji Non-Violence.
Wszelkie prawa zastrzeżone i należą do Fundacji Non-Violence.