Kilkadziesiąt występów rocznie. Niezliczona ilość kilometrów. Kilka kontynentów. Zawsze sama. Nazywa się Tamara Biakow i gdyby żyła naprawdę, byłaby drugą po Rosie Raisie najsłynniejszą żydowską śpiewaczką operową. Pochodzi z warszawskiej Pragi, z domu przy ulicy Targowej. W latach 60. tych XX wieku trafia do Ameryki. Na pierwszym miejscu listy przebojów króluje “Hello Dolly” Louisa Armstronga, o czym Tamara dowiaduje się jeszcze na lotnisku. Jest poraniona – całe życie zakopywała trumny. Tworzy z nich kopce, w których się zapada. Czy Biakow uda się odciąć od tragicznej przeszłości i odnaleźć ukojenie w Nowym Świecie? Czy zatriumfuje?
W tytułową rolę fikcyjnej śpiewaczki wciela się charyzmatyczna Ewa Błaszczyk, kreśląca poruszającą opowieść o pamięci, tożsamości i historii, którą niesie każdy z nas. Sceniczny portret Tamary Biakow to rzecz o notorycznym zabijaniu przeszłości. O kacie i ofierze w jednym ciele – głodnym, złym, zazdrosnym, gryzącym, pożądającym ciele. O ranach w sercu i tych na umyśle.
Prapremiera i spektakle popremierowe odbyły się w Muzeum Powstania Warszawskiego w dniach 2–5 sierpnia 2021
Premiera w STUDIO 25 września 2021.
Prawa autorskie autora do w/w sztuki reprezentuje Agencja ADiT.
Dziękujemy Bruno Walpothowi za umożliwienie bezpłatnego wykorzystania w spektaklu zdjęcia „Sehnsucht” (Nostalgia)
W spektaklu wykorzystano zdjęcia objęte licencją Creative Commons (CC):
Sostre del Gran Teatre del Liceu [by Jordiferrer – Own work, CC BY-SA 4.0]
Royal Opera Hause [by Norio NAKAYAMA from saitama, japan, CC BY-SA 2.0]
Main stage of the Palais Garnier [by Joe deSousa – uploaded by Paris 17, CC BY 2.0]
Opéra Garnier in Paris [by Marc Chagall of Opéra Garnier in Paris, CC0]
View from the stage into the auditorium [by Reinhold Möller, CC BY-SA 4.0]