PANIE WŁADZO, TO SĄ TYLKO TAŃCE

koncepcja: Anka Herbut, Marta Ziółek

spektakl na podstawie książki „To jest wojna” Klementyny Suchanow

SPEKTAKL

Powrót
fot. Sisi Cecylia

Panie władzo, to są tylko tańce

Książka Klementyny Suchanow wydobywa z mroku struktury chrześcijańskiego fundamentalizmu, odsłania sposoby jego wnikania w tkanki rządów i instytucji, w nasze codzienne życie i w nasze ciała. Ci, którzy boją się wolnych ciał, za pomocą regulacji praw seksualnych i reprodukcyjnych próbują poddawać je dyscyplinie. Ciało – także to, które pisze – jest miejscem przecięcia się sił politycznych i ekonomicznych, uczuć i afektów. Żeby je odzyskać, odkryć formy celebrowania jego mocy i artykułowania potrzeb oraz odnaleźć cielesny język oporu, najlepiej wprowadzić je w ruch. Pozwolić mu działać.

W spektaklu PANIE WŁADZO, TO SĄ TYLKO TAŃCE ruch staje się maszyną do projektowania zmiany. Jego ceremonialna formuła łączy choreografowanie sojuszy i praktyki wypracowywane podczas protestów z tańcami o wojennych korzeniach, ale transformacyjnej mocy. Niezgodę i gniew można przemieniać w aktywne źródło wiedzy i afirmacji – w coś, co na poziomie somatycznym połączy nas z innymi. Pokazały to oddolne protesty przeciwko zaostrzeniu ustawy antyaborcyjnej, parady równości i demonstracje przeciw przemocy policji, które rozładowywały fizyczno-emocjonalne napięcia i dawały poczucie bycia razem. Technoprotesty łączyły nas we wspólnym rytmie, kobiety blokowały miasta, geje tańczyli poloneza, motornicze biły brawo. Jak pisze Silvia Federici, prawdziwie polityczne działanie musi nieść ze sobą wizje przemiany, dawać siłę, podnosić poczucie solidarności i uzdrawiać to, co potrzebuje uzdrowienia.

Z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki całkiem nieźle widać miejsca, w których wyraża**śmy sprzeciw, wylizywa**śmy rany, próbowa**śmy uzdrawiać nasze ciała fizyczne i ciało społeczne. PKiN – jeden z najwyższych budynków w Warszawie – jest jak świątynia, w której spotykają się i kondensują społeczne energie i dążenia. Ponoć ma też niezwykłą moc oddziaływania na miasto i na ludzi, którzy je tworzą.

TWÓRCZYNIE I TWÓRCY

Koncepcja

Anka Herbut, Marta Ziółek

Choreografia

Marta Ziółek

Dramaturgia

Anka Herbut

Maski i kostiumy

Mateusz Bidziński

Asystentka kostiumografa

Marta Kulik

Asystentka choreografki

Aleksandra Kostrzewa

DJs

Wixapolonia

Zdjęcia

Witek Orski

Producentka

Monika Balińska

Inspicjentka

Olga Karoń / Aleksandra Śliwińska

Kreacja i performans

Olga Briks, Wojciech Grudziński, Dominik Kinczel, Anna Kuszarecka, Marta Malikowska, Oskar Malinowski, Madlen Revlon, Joanna Niemirska, Michał Przybyła, Mateusz Smoliński

Recenzje

Aneta Kyzioł / Polityka

Jak przełożyć „To jest wojna” Klementyny Suchanow i uliczne demonstracje na język tańca? W spektaklu „Panie władzo, to są tylko tańce” stawką jest zbiorowy bunt. Czytaj więcej...

Gazeta Wyborcza / Marta Ziółek i Anka Herbut w wywiadzie z Magdaleną Dubrawską

Relacja pomiędzy tańcem, władzą i protestem jest bardzo mocna. Taniec jest w naszej kulturze traktowany jak bękart sztuki, a tak naprawdę potrafi być siłą sprawczą i motorem zmiany. Czytaj więcej...

Spektakle

 

KASA BILETOWA

 

w tygodniu: poniedziałek—piątek
czynna na godzinę przed spektaklem
dyżur telefoniczny w godzinach 12.00–18.00

 

w weekendy: sobota—niedziela
czynna w godzinach 14.00–19.00
oraz na godzinę przed spektaklem

 

 

KONTAKT

dyżur telefoniczny: +48 505 106 891
email: bilety@teatrstudio.pl

 

BILETY ONLINE

Bilety na spektakle → dostępne online bez dodatkowych prowizji.

 

GALERIA STUDIO

 

 

w trakcie trwania wystaw czynna:
wtorek – niedziela 12:00 – 19:00

 

PARKING

Do 15 min.: bezpłatnie
Do 30 min.: 6 zł
Każda rozpoczęta godzina: 8 zł

więcej PARKING PKiN

 

SEKRETARIAT

pn-pt: 8:00 – 16:00

+48 22 620 47 70
sekretariat@teatrstudio.pl

 

 

STUDIO teatrgaleria

Pl. Defilad 1
Pałac Kultury i Nauki
00-901 Warszawa

Organizatorem Teatru jest m. st. Warszawa.